Kedvezményezett neve: OOK-PRESS Kft.
Projekt azonosító száma: GINOP Plusz 2.1.3-24 KKV-k innovációs képességének támogatása
Szerződött támogatás összege: 35 798 374 Ft
Projekt tartalmának részletes bemutatása Projekt tartalmának részletes bemutatása:

Kedvezményezett neve: OOK-PRESS Kft.
Projekt azonosító száma: GINOP Plusz 2.1.3-24 KKV-k innovációs képességének támogatása
Szerződött támogatás összege: 35 798 374 Ft
Projekt tartalmának részletes bemutatása Projekt tartalmának részletes bemutatása:

A pályázatban gyártás és marketing területen szeretnénk folyamatinnovációt megvalósítani.
A gyártási folyamathoz, jelen projektben a bígeléshez kapcsolódó végtermék a könyv, a spirálozás folyamatához kapcsolódó végtermék a brossúra.

Gyártás innováció:
Számos olyan nyomdai termék létezik, melynek előállításához a papír meghajtása szükséges. Már a kicsit vastagabb – akár már 100g/m2 – papír hajtásánál is szükséges egy ún. bígelése, előhajtási nyomvonal megjelölése a papírnak. Ez a folyamat a papír kitörését akadályozza meg, mely akkor történne, ha bígelés nélkül hajtanánk ketté egy papírlapot. Ezt elkerülendő, a fent nevezett gép megbígeli a papírt a beállított méretnél és így a papír sérülésmentesen hajtható meg, veheti fel a végleges alakját.
Ez a Bacciottini automata adagolós bígelő- perforálógép nagymértékben csökkenti az egyes könyvek elkészülési idejét. Az OOK-PRESS nyomda ezidáig a füles borítós könyvek – melyek száma az utóbbi időben szignifikánsan növekszik – behajtós füleit kézi erővel bígelte meg. Ezt hivatott kiváltani a gépi bígelés, azaz emberi időt spórol az új gép, mely az eddig ráfordított időmennyiség töredéke alatt elvégzi beállítási pontossággal a bígelési feladatokat.

Folyamatok leírása:
Jelenleg a kézi fülezés:
1. A beakasztott könyvtesten túlnyúlik a két oldalon a fül. A dolgozó maga elé teszi a könyvet gerinc felőli oldalával, majd kesztyűs kézzel megtöri és behajtja az egyik fület a könyvtest és a borító közé.
2. Átfordítja a könyvet és megismétli a megtörés és behajtást a másik oldalra is.
Új Bacciottini bígelő géppel
A beakasztás előtt a borítót átengedjük a bígelő gépen. amelyik milliméter pontossággal megbígeli (előtöri) a behajtandó füleket és így egy mozdulattal az előtörés mentén be lehet hajtani a füleket a beakasztás után.
Előnye: A fülezés időigénye a minimum a felére csökken és a borító megtörése sem olyan pontos , mint a gépi bígelés. Időt takarít meg az is, hogy a visszatérő munkák beállításai a gép memóriájában tárolhatóak.
A Bacciottini gép rendelkezik perforáló készletekkel, illetve lyukasztó készlettel. Az évközi, de főleg az évvégi naptárgyártási dömping ideje alatt a gép spirállyukasztó funkciója kiváltja a kézi, fogásonkénti lyukasztási módszerünket, mellyel nagyban egyszerűsödik a spirálozás folyamata és vállalhatóak az évvégi rövid gyártási határidők.
Új Bacciottini lyukasztó géppelAz íveket felhelyezzük a lyukasztógép beadagoló oldalára és az ívek 11.000 ív /óra sebességgel áthaladnak a lyukasztó szerszám alatt, amely ennél a sebességnél kilyukasztja az íveket.

Marketing innováció:
Jelenleg több csatornát és eszközt használnak annak érdekében, hogy elérjék célközönségüket és növeljék ismertségüket. Elsődleges kommunikációs eszközeik közé tartozik egy termékeket és szolgáltatásokat bemutató brossúra, valamint mintatermékek biztosítása az érdeklődők számára. Emellett a cég aktívan részt vesz szponzorációs tevékenységekben is, melyek keretében sportklubokat támogatnak, illetve hozzájárulnak a Veszprém Városi Hátrányos Helyzetű Fiatalok támogatásához.
A cég rendelkezik egy weboldallal, amelyen további információk találhatók a termékekről és szolgáltatásokról: ookpress.hu. Ezenkívül jelen vannak a közösségi médiában is, különösen a Facebookon és az Instagramon, ahol időnként posztolnak tartalmakat. A cég social media jelenléte azonban kiegészülhet TikTokkal és LinkedInnel is, bár ezek megerősítésre várnak. A közösségi média fiókok kezelése és a tartalmak előállítása belső munkatársak feladata, ám az utóbbi időben a posztolás ritkává vált.
Korábban már volt marketingstratégiájuk, mely irányt adott tevékenységeiknek, ez viszont évekkel ezelőtt készült már nem releváns a piaci változások miatt.
Mivel az OOK-Press Kft. a pályázat keretében módosítja gyártási folyamatait, elengedhetetlen, hogy a vállalat kommunikációját és marketingstratégiáját az új kapacitásokhoz és üzleti modellekhez igazítsuk. Javasolt kidolgozni egy olyan kommunikációs stratégiát, amely összhangban van az átalakított gyártási folyamatokkal és segíti a piac felé a kommunikációt. Az elkészült piacfelmérés és stratégia valós képet ad a piacról, a versenytársakról, a konkurens termékekről, valamint meghatározza a kommunikációs irányvonalakat.
Az OOK-Press Kft. nem rendelkezik marketingstratégiával és a marketing folyamatai sem egységes rendszer szerint működnek. A folyamatokat átszervezésével és az aktivitások stratégia szerinti megvalósításával magasabb minőségű marketing tevékenység érthető el. A megváltozott folyamatok hatékonyan támogatják az üzleti célokat.

Eredménye:
• Személyre szabott és a jelenlegi piaci helyzethez igazodó marketing stratégia készül – tudatos folyamatok kialakítása
• A folyamatok a felállított célokkal összhangban kerülnek átszervezésre.
• A social felületek szakértői támogatás mellett kerülnek egységesítésre.
• A kommunikáció szintén egy előre megtervezett és átgondolt ütemterv alapján fog működni.


A projekt tervezett befejezési dátuma: 2026 májusa

Az EU által nyújtott támogatás elismerése: A projektet az Európai Unió támogatásával jöhetett létre

 

ook press szechenyiplusz 2025 09 11

Projekt azonosító száma: GINOP -2.1.7-15-2016-00745
Támogatott projekt tárgya, címe: Hulladék optimalizálási rendszer fejlesztése az OOK-PRESS Kft. -nél
Kedvezményezett neve: OOK-PRESS Kft.
Támogatás folyósított összege: 52.704.556 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 60,92%
Projekt befejezési dátuma: 2019.10.23

Projekt tartalmának bemutatása:
A K+F pályázat keretében kifejlesztésre került egy nyomdaipari papírhulladék döntéstámogató rendszer, amely a környezetmenedzsment és környezetállapot-értékelési módszereket egyesíti a LEAN Six Sigma módszertanával. A rendszer önállóan vagy ERP rendszerbe integrálva alkalmazható, az egyes nyomdák egyéni igényeinek megfelelően.

A prototípushoz vezető lépések részletesen a következően voltak:
1. Hulladéktérkép
2. Hulladék életciklus elemzés (környezeti hatás felmérése)
3. Kezelési módszer
4. Választott megoldások aktuális rendszerre való illesztése
5. Költség-haszon elemzés
6. Adatbázis kiépítése
7. Döntéstámogató rendszer kiépítése
8. Marketing, értékesítési és support rendszer megtervezése és kiépítése

ook hulladek c tabla